Franta: Site bilingv pentru promovarea oenoturismului si cresterea numarului de vizitatori straini in cramele franceze

Data publicarii: 09-02-2016 | Economie

Seful diplomatiei franceze, Laurent Fabius, a lansat marti un site bilingv, englez-francez, pentru promovarea oenoturismului si cresterea numarului de vizitatori straini la viile si cramele din Franta, informeaza AFP.

Fabius a subliniat cu această ocazie importanța considerabilă a sectorului vitivinicol în condițiile în care "exporturile de vinuri franceze (11,4 miliarde de euro în 2015) sunt echivalente cu vânzarea a 114 avioane de vânătoare Rafale".

Site-ul bilingv www.visitfrenchwine.com permite navigarea între diferite oferte de sejur la viile nobile franceze, să consulte fișele de identitate ale marilor regiuni viticole sau portretele unor proprietari de vii.

"Mai mult decât un produs, vinul este din ce în ce mai mult o cultură. Turiștii caută istorii, produse de excelență și să dea un sens la ceea ce mănâncă și beau. Acest site va contribui la deschiderea teritoriilor noastre, obiectivul fiind ca un număr maxim de persoane, franceze și străine, să poată avea acces la produsele noastre", a declarat Laurent Fabius într-o conferință de presă.

În 2010, un număr de aproximativ trei milioane de turiști străini au vizitat zonele oenoturistice din Franța, iar Laurent Fabius a propus fixarea unui obiectiv "de patru milioane de vizitatori pentru 2020".

Creșterea numărului de vizitatori asiatici și americani în cramele și viile nobile franceze este de ordinul a "10% pe an", a declarat la rândul său Christian Mantéi, directorul general al Atout France, organismul de promovare a turismului în Franța. În prezent, 61% din oenoturiștii din Hexagon sunt francezi și 39% sunt străini.

Franța este și prima destinație turistică din lume, în 2015 fiind vizitată de aproximativ 85 milioane de turiști străini.

Sursa: Agerpress

Ultimele stiri pe BankNews.ro: